fredag 16 december 2016

Weekend

Idag känner jag mig ovanligt harmonisk på något konstigt sätt, jag är till och med förväntansfull över vad denna dag har att erbjuda.. 

I morse så hade jag en läkartid på vårdcentralen så larmet på mobilen var ställt tidigt.

Trött som bara den masade jag mig upp och hoppade motvilligt in i duschen, när jag stod där med det varma vattnet rinnande över mig så såg jag framför mig hur jag skulle få tillbringa hela förmiddagen i väntrummet...

Men! Precis på minuten ropades mitt namn upp och 6 min senare var jag klar.

Vad är det som händer? 

Två otroligt positiva läkarbesök på samma vecka. Jag har alltså haft den turen att få träffa två läkare som hade läst på grundligt innan besöket och båda har varit trevliga och tillmötesgående.

Det kanske är läge att köpa en trisslott idag, vem vet.. Plötsligt händer det! 

Nu ska ni få ett litet middagstips, grönsaksbiffar. 

Jättegoda tillsammans med tzatziki eller i ett pitabröd med goda tillbehör.



Receptet på ca 15 Grönsaksbiffar:

6 stora kokta potatisar,helst mjöliga
2 kokta morötter 
1/2 riven zucchini 
2 finhackade lökar
3 ägg
0,5 tsk gurkmeja
0,5-1 dl ströbröd  (gärna glutenfritt)
0,5-1 dl potatismjöl
0,5 tsk vitpeppar
1 tsk curry
Örtsalt/salt (krydda efter smak)
0,5 dl finhackad persilja

Mosa samman allt utom löken som ska bryna lite innan den blandas i.
Låt stå och svälla 15-20 min innan stekning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar