måndag 19 december 2016

Ingen bra kväll...

Idag har jag gått på högvarv och energin har bara sprudlat ur mig.

Direkt efter frukost så gjorde jag två plåtar fröknäcke (brungräddat 😉) till följd av handling, källsortering, städning, uppsättning av en hylla och en ljusslinga, rullning av 2 kg köttbullar, utkörning av fakturor, städning av tre trapphus och till sist paketinslagning av fejkpaket som ska användas som dekoration. 

När jag var klar med allt så kom ångesten och slog ner mig totalt, det kryper inom mig, hjärnan är som ett myrbo och känner mig okoncentrerad, vill bara gå och lägga mig..

Jag vet inte hur jag ska klara av resten av dagen utan att det blir destruktivt. 

Får anstränga mig till det yttersta för att inte skrika och gråta helt okontrollerat. 

Jag vet ju att det är så här jag fungerar men jag kan ändå inte låta bli att bli rädd.. 

Rädd för att det inte ska gå över, jag har just kommit ur en tuff period och vill verkligen inte tillbaks dit igen, inte så här tidigt..

Med en medvetenhet så tänker jag att det går över med lite sömn.

Imorgon tar jag nya tag och ska försöka lära mig att hushålla med energin.

Men jag mår ju som bäst när lusten finns och jag får lägga i högsta växeln, när jag uträttar något kreativt varje sekund under flera timmar utan paus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar