tisdag 20 september 2016

På bra humör idag.

Efter att ha följt vår nyfunna vän Hassan till Uddeholm för den intervju han skulle på inför ett ingenjörsjobb av något slag som han sökt så tog jag min vanliga promenad, å gud vad varmt det var..

Efter dammsugning, disk, dusch och handling så var det dax för veckans terapeutbesök.. ett bra samtal som gick ut på att jag får ställa krav på andra och att det inte per automatik innebär att jag är en elak person.. svårt!

Efter en stunds vila så satte jag igång med att förbereda den smörgåstårta som vi ska äta imorgon kväll... Efter att vi har hämtat upp vår vän Tony på flygplatsen i Råda.

Tony är född i Mexiko, uppväxt i USA och bor sedan några år i Serbien, där han arbetar som professor i Engelska på Universitetet.. 

En mycket trevlig man som vi bott hos när vi varit ute och rest och det glädjer oss verkligen att han vill spendera sin semester tillsammans med oss här i Sverige och lilla Hagfors.

Eftersom vi vill bjuda honom på så många svenska maträtter som möjligt under de här fem dagarna han kommer vara här så har jag en känsla om att vi kommer rulla fram nästa vecka 😉.



Härliga dagar vi har nu.. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar