måndag 19 september 2016

Ny vecka..

Under morgonen så var det full fart på mig även om jag inte kände mig helt bra.
Jag har under de tre sista veckorna lidit av plötsliga yrselanfall, kallsvettningar och svimningskä sla... oftast kommer de i samband med att jag reser mig upp eller om jag gör en plötslig rörelse.. obehagligt.

Så vid lunchtid så fick jag lägga mig och vila i några timmar.

Under kvällen så har vi haft besök av Hassan, en man som härstammar ifrån Pakistan men som bott och studerat på Universitetet i Sverige under de senaste åren.

Med sig hade han Indisk mat som smakade helt gudomligt.


Det var en kycklingrätt som innehöll bla lök, tomat, grön chili, kardemumma, kryddpeppar, nejlikor, grön curry, citron, salt och yoghurt.

Denna typ av mat äts med bitar av libabröd som är ett orientalisk tunnbröd som man plockar upp maten med istället för bestick.




Jag tyckte det va det godaste jag ätit på länge..
Josef tyckte det var lite starkt men åt gladeligen utan problem..
Julia smakade och tyckte det var gott men starkt så hon övergick till att laga sig några vanliga toast istället.

Till morgonen så är det min tur att bjuda på en helt vanlig svensk frukost innan han åker vidare.

Mätta och glada säger jag här god natt efter en trevlig och intressant kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar