söndag 4 september 2016

Ingen Söndagsångest

Klockan 5.30 gick alarmet hos oss i morse. 

Vi hade lovat att vars barnvakt men eftersom jag sovit väldigt lite och oroligt även denna natt så fick Josef åka iväg själv.

7.00 gav jag upp och gick upp och kokade gröt, åt, duschade och placerade mig sen i soffan med min bok som är så himla spännande just nu..

Ja, och vad hände då tror ni..?

 Jo jag somnade nästintill på stört och sov i 1.5 timme!!

Idag har jag haft en rätt så bra dag faktiskt. 
Den har varit lugn och skön med fint väder och lagomt med energi i kroppen. 

Dagens lunch blev en snabblagad och enkel kycklinggryta med råris till.



Receptet var ungefär såhär:

400-500 g Kycklingfilé i bitar
1 gul lök, hackad
2 klyftor vitlök, rivna
1 burk kokosmjölk 
1/2-1 burk grön chilipasta 
Paprikapulver 
Spiskummin 
Ingefära 
Salt
Japansk soya
1 påse (liten) Wookgrönsaker 
1-2 bananer.

Bryn kyckling och lök tillsammans med vitlök och kryddor.
Slå över kokosmjölken och koka upp.
Lägg i wookgrönsakerna och låt småputtra några minuter innan bananen skivas och vänds ner i grytan. 

Tillagningstiden är ca 20 min.

Efter maten så tog jag en kortare promenad och en tupplur innan jag återigen begravde mig i min kära bok.

Under kvällen nu så fick jag för mig att baka lite.. så i morgon får Josefs kollegor äppelkaka till kaffet om  de vill.



Två plåtar hoppas jag ska räcka 🤔.

För att säkerställa den där nattsömnen så har jag idag förberett mig med en insomningstablett.. så nu är det nattinatt för idag mina kära vänner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar