torsdag 4 augusti 2016

Redan torsdag

Nu har jag inte bloggat sen i söndags.. vad händer liksom? 

I måndags så åkte Julia och jag ner till Göteborg  (hon körde hela vägen)..  

Planen var ett Gekås besök under tisdagen och samtidigt slå ihop det med två nätter hos min bror som bor i Bergsjön. 

När vi kom fram och lastat av bagaget så åkte vi ner till Nordstan för lite shopping och mat.. trevlig kväll!

Tisdagen...

Vi tog med oss min bror och åkte iväg till Ullared.. och kan väl summera det så här.

Julia körde jättebra, gekås är inget för mig men maten var god. 

Efter att varit där i totalt tre timmar från det vi parkerade tills vi åkte så bestämde vi oss för att göra Nordstan istället.

När vi var påväg tillbaks till Götet så ringde min terapeut och meddelade att jag fått en tid hos henne nästa dag kl 10.. och att det var viktigt att jag dök upp.

Så det var bara för oss att ta ett snabbt beslut om vi skulle åka på kvällen eller kl 4 på morgonen.

19.15 var vi påväg mot Hagfors.

Vi fick iallafall två trevliga dagar tillsammans med Jan-Inge... har ofta lite dåligt samvete för att jag inte hälsar på någon i min familj så ofta.

Det är svårt att få tiden till att räcka till. De flesta dagar så har jag fullt upp med att få min egen vardag till att fungera.

Onsdag då....

Min terapeut har jobbat stenhårt på att bearbeta försäkringskassan... så att de ska ändra sitt beslut. Yeeeh!!!

Jag blev antagen till en kurs som är på halvfart, 50 % alltså.
Det är en kurs som förbereder en för att komma tillbaks till arbetslivet efter tex en långtidssjukskrivning.

Kursen startar den 22/8.... och jag får beslutet efter en planering tillsammans med alla som måste vara med och besluta den 25/8... så nu håller jag tummarna stenhårt. 

Inte bara för att det går igenom utan för att jag ska fixa en aktivitet på 50 %..

Det kommer bli dryga 20 dagars väntan nu.... 

Jag klarar ju inte riktigt av väntan och ovisshet, sen behöver jag också en hel del tid på mig för att förbereda mig på något nytt.

Jag skulle kunna förbereda mig inför att jag kan få börja... men om jag inte får det så blir det en katastrof i mitt inre.. 

Lik väl som om jag tänker tvärtom.

Så nu går jag här med en ständig oro och ångest över hur det kommer att bli.

Med denna oro och ångest följer också ett skiftande humör och svängningar i mitt inre känsloregister. 



Idag torsdag...

Vädret är ju minst sagt tråkigt och jag har ingen lust med något.. 
Så idag ska jag bara ligga och läsa med fördragna gardiner.. ja förutom de måsten som finns då...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar