onsdag 17 augusti 2016

Redan onsdag.

Idag när jag vaknade så låg Josef kvar brevid mig och sov...
Han hade försovit sig, klockan var 6.45!!!!

Tror inte att det har hänt förut..någonsin!

Startade upp dagen med frukost och morgonpromenad.. Jag bara älskar de här höstdagarna när solen skiner och luften känns så oerhört frisk.

När jag kom hem så drog jag igång med att göra snickerskakor..
Syndigt goda är de!!!!

Igår kväll så var vi hos våra Syrianska vänner. Och som vanligt så bjöd de på nybakat..

Ibland kommer de över till oss med hemgjort arabiskt godis så jag tänkte att.. Snickers rutor har de nog aldrig ätit..


Recept:

I en bunke:
8 dl cornflakes
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker

I en gryta:
1 burk jordnötssmör
2 dl ljus sirap
2 dl socker

200 g choklad

Blanda den uppvärmda blandning med de torra ingredienserna.
Tryck ut ca 1 cm....
Smält chokladen och bred ut över.
Ställ kallt.
Skär rutor när det stelnat.

Vore kul om det vore något nytt för dem iallafall.. och om de tycker om det då såklart.


Här är en bild på hela familjen när vi var uppe i utkikstornet förra hösten.

Annars så har jag ägnat denna onsdag till att vila och att upptäcka nya serier.

Vi har ju ingen TV sen ett bra tag tillbaks (ca 6 mån) och vi har väl mest streemat film sedan dess.. så jag har idag  lagt ner lite tid på att leta för mig nyheter inom tv-världen.

Här kommer några kanontips ifrån SVT.:

Dr Foster
Saknad aldrig glömd
Fallow the money 
Tjockare än vatten

På Tv 4 Play så kan jag rekommendera Tyst vittne.

Ikväll så är Julia hos Linus.. och Josef är på Moderatmöte, själv sitter jag med ett glas rött vin och äter snickerskakor denna Lillördag.

Hoppas ni har en fin onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar