tisdag 5 juli 2016

Vaken...

Natten tills idag Tisdag så har jag varit vaken. Hur frustrerande är det inte när ens bättre hälft ligger och småsnarkar så där fridfullt och skönt brevid en?!!

Klockan 5.50 fick jag nog och gick upp och satte på kaffe..

Och när Josef åkte till jobbet så fick jag för mig att städa och omorganisera kontoret. Så kl 6.30 stod jag och rotade för fullt nere i källaren för att frigöra lite förvaringslådor.

Eftersom att tjejerna låg och sov så vågade jag inte starta dammsugaren när jag var klar på kontoret.. så det fick bli en promenad istället.

Hemma igen så blev jag snabbt uttråkad, så bara jag hade duschat och fixat lite matlådor till Madde och Josef så gick jag iväg till Coop för att köpa några ny pocketböcker.. Och valet föll på:



Åter hemmavid så kastade jag mig på dammsugaren  (äntligen).. så jag skulle kunna ligga och läsa i lugn och ro. 

Läste ett tag och fick sen en faslig lust att klippa mig.. Hur svårt kan det va??!!
Jag satte håret i en hästsvans och klippte av.. Ooooops! 

Rastlösheten har varit enorm idag..



En riktigt bra sak har jag gjort idag.. för min egen skull. Jag har avinstallerat appen Runkeeper. Den triggar mig för mycket.. Inte så bra!

När Josef kom hem från jobbet så tog vi oss en sväng på motorcykeln till Karlstad tillsammans med Janne och under tiden han hade några ärenden så passade vi på att frilansa lite.



Det blir ju inte alltid som man tänkt sig 😂. 



Men det gav ju möjligheten till att plocka och att äta årets första blåbär.

Nu är vi hemma och jag ligger nedbäddadad i sängen med en vision om att sova skönt hela natten utan störmoment. Nattinatt 😴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar