onsdag 1 juni 2016

Ny vecka, bättre mående..

Yes!! Igår så släppte migränen och förkylningen blev markant mycket bättre, tog till och med en cykeltur på eftermiddagen.


Idag sov jag till 8.30..
Åt årets första frukost på balkongen..
Tog en "sen" promenad..
Och har hittills bara njutit av dagen..

Något jag lärt mig av att vara sjuk är.. att man får sova. Jag behöver min sömn och jag behöver inte studsa upp kl 6- 7 varje morgon för att göra alla "måsten" så att jag kan däcka lagomt till lunch.

På tal om lunch, detta ska serveras hemma hos oss idag.


Köttfärs/potatisgratäng.

Köttfärssås fanns det kvar sen i måndags så det la jag i botten på en gratängform. 

Sen skalade och skivade jag potatis som jag förkokte i mjölk,  hällde av och bredde ut på köttfärsen. 

Gratängsåsen gjorde jag av mjölk, ost, salt, peppar, vitlök och lite redning såklart.

200 grader i 25 -35 min.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar