lördag 7 maj 2016

Min man snart 40 år..

Fredagen var alltigenom en ganska bra dag som slutade med att vi fick en nattgäst ifrån Torsby. 

Tack Linda för detta spontana besök som blev en riktigt rolig kväll.




Idag Lördag så har vi gjort oss en jättefin tur på Bmw'n och eftersom vi inte är så mycket för att åka på de stora vältrafikerade vägarna så höll vi oss lite avsides på de lite mindre och slingriga skogsvägarna.

Jag sa något här om dagen och nu säger jag det igen.. 

Vilken underbar natur vi har!





Äta bör man......

Imorgon är det Josefs 40 års dag och en av mina presenter till honom skulle vara biljetter till musikalen Jesus Christ Superstar och den gick ju såklart idag.. 

Vilket innebar att vi fick tjuvstarta firadet lite i förväg, men först hälsade vi på en kollega till Josef som bor i Kristinehamn.




Petra, hennes pappa och vännen Ronny.. Trevliga människor som jag gärna träffar igen.


I hallen så såg jag Petras fina telefon och var bara tvungen att ta ett kort av den.


När klockan började närma sig 18.00 så var det dax för oss att säga hej då för att bege oss vidare till teatern.

Eftersom den hade fått bra kritik av tidningarna så hade vi väl lite höga förväntningar på musikalen och det är väl inte alltid så bra kanske..

Men gud vad den var bra! 

Har ni möjlighet att få se den så gör det, jag lovar.. ni kommer inte bli besvikna, tvärtom!








Jag kan helt ärligt säga att jag är sjukt imponerad av dessa lokala förmågor.. Så många otroligt bra sångare som kommer från en och samma ort. Det trodde jag inte. 

Påvägen hem så åkte vi över skogen. Tänk vad mycket intryck det finns att ta in när man åker motorcykel.

Lukt och syn tex.... Allt ifrån doften av gödsel till nyhuggen granskog och den där speciella lukten av när en varm dag går över till en lite kallare kväll.. 

Sex älgar, elva rådjur, spegelblanka sjöar och en vacker solnedgång fick vi se på vägen mellan Kristinehamn och Hagfors.

Men det bästa är nog ändå det lugn och den frihetskänslan som jag känner när vi är ute och åker.

Ser fram emot den fina årstiden vi nu går till mötes.

Tack för en underbar dag älskling.. och tack för att du finns i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar