lördag 16 april 2016

Sovmorgon.

Tidigt i morse så vaknade jag med en förjävlig huvudvärk, så det var bara att stappla sig upp och ut i köket sådär yr, illamående och halvblind som man blir av migrän för att ta mina värktabletter.

Masade mig in tillbaks in till sängen och lyckades somna.. Vaknade igen kl 8.45 och mådde klart mycket bättre.

Idag har jag bestämt mig för att inte planera någonting alls. Ska bara vara och ta dagen som den kommer.

Under min morgonpromenad som idag gick till Geijersholm och tillbaks så funderade jag lite på dagens lunch och bestämde mig för att det fick bli en "man tager vad man haver" lunch idag.



Dagens lunch.


Ugnsstekt lax.


Fullkornsris och grönsaker.

Lax bitarna kryddade jag med citronpeppar, röd curry och timjan.

Till risblandningen använde jag mig av:

Kokt fullkornsris
Gröna ärtor
Röd paprika
Majs
Körsbärstomater
Broccoli
Gul lök

Som jag sen fräste i stekpannan tillsammans med spiskummin, röd curry, grovmalen svartpeppar och japansk soya.

Önskar er alla en fin lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar