onsdag 2 mars 2016

Utmaning.

Gårdagen var en sådan där dag som bara passerade..

Vad gjorde jag?

Tog min morgonpromenad (tidigt) och körde tjejerna på fotbollsträning i Munkfors på kvällen. Där emellan då?

Jo, jag fastnade i min nya bok som jag köpte på rean för 59 kr. 





Det är en sann berättelse om Vicky Jaggers uppväxt. När boken gavs ut 2010 så var hon 34 år, bosatt i Storbritannien, hon är gift och har 4 barn.

När Vicky var liten så avgudade hon sin bror David men allt kom att ändras när han en dag våldtog henne brutalt upprepade gånger. I 18 år var hon i sin brors våld och just 13 år fyllda så födde hon deras gemensamma dotter Kirsty.

Vicky beskriver i boken hur deras uppväxt var redan från tidig barndom och jag kan inte låta bli att undra om det här blev resultatet av den dysfunktionella familj de var eller om det hade hänt ändå...

Absolut en bok värd att läsa om ni som jag tycker om den här typen av böcker som handlar om människor som tagit sig ur och överlevt ett hemsk trauma och idag lever ett någorlunda smärtfritt och normalt liv.


Idag mina vänner så tänker jag hoppa över promenaden.. Idag ska jag bara sitta på rumpan och göra ingenting. 

Idag ska jag inte ha ett enda måste.

Jag ska verkligen kämpa för att inte bli rastlös, sur, irriterad, spydig, otålig och grinig.

Redan nu så känner jag hur det mal inom mig, hjärnan går på högvarv, kroppen börjar ta ut en slags frustration i förskott och jag skulle ljuga om jag sa att det kommer gå lätt.

Önskar er alla en bra Onsdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar