lördag 19 mars 2016

Mamma/dotter tid.

Klockan 10.00 när affärerna öppnade i Karlstad igår så var vi på plats, Madde och jag. Shoppingsugna och hungriga så for vi runt genom butikerna. Och kanske det var så att vi gjorde några fynd...

Klockan 14 så var det incheckning på hotellet som vi bokat och det vart en hel fars av att hitta rätt parkering.. 

Jag fick stå som någon slags vägkon i parkeringsrutan som vi tyckte var perfekt medans Madde fick springa iväg för att hämta bilen långt längre bort.

Kanske var det så att det åkte förbi några som inte var så fullt glada över att jag stod med ryggen åt vägen och absolut inte såg att de ville parkera.

Madde fick iallafall öva på att fickparkera vid ett flertal tillfällen.. vilket hon var grym på!

Sen var det bara på det igen.. shoppingen alltså.



Fikapaus..

Supergod Granolabar! 

När vi satt och fikade så kom mannen förbi efter jobbet och sa hej och gav mig några pussar innan han skulle hoppa på bussen hem till Hagfors.



Innan utgång..


Sorry Maddis, fick inte bort de röda ögonen..

Äntligen blev det dax att entra Nöjes och vi placerade oss i baren för att ladda upp med något att dricka innan spelningen började.

Moa Lignell, vilken bra tjej. Jätteduktig! 

Men tillslut så kom hon upp på scenen... Melissa Horn! 





Eftersom Melissa skriver en viss typ av låtar, lugna och sorgsna.. så var jag lite rädd att jag skulle hinna tröttna innan hon skulle vara klar, men herregud.. Tiden bara försvann och hon var hur bra som helst.



Detta fick avsluta en superbra dag/kväll. Tack Maddis!

Tillbaks på hotellet så slocknade vi rätt så omedelbart.

En av de bästa sakerna med att bo på hotell är ju att få äta frukostbuffé...




Tyvärr smakade äggröran blääääää! 


Väl hemma tillbaks i Hagfors så städade jag upp lite här hemma... efter mannen som varit gräsänkling ett helt dygn... En välbehövlig promenad tog jag mig innan jag slocknade på soffan. Det blev en lång middagslur.

Trevlig lördagskväll på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar