tisdag 12 januari 2016

Multitasking..

Hjärnan går på högvarv och jag är så godissugen. ...

Samtidigt som jag läser en bok, tittar på Dr Phil, bloggar och facebookar så tänker jag ut morgondagens mat och har nu bestämt mig för Kycklingfilé i ugn med smak av balsamvinäger och vitlök.






Och till det tänker jag använda mig av:


500 g Kycklingfilé
1 pkt ruccola 
1 bit parmensan lr någon annan lagrad ost.
Svarta oliver
Soltorkade tomater 
1 dl Röd balsamvinäger 
1-2 msk valfri olja
3 st klyftor vitlök 

Bryn kycklingen i mindre bitar, krydda med salt och peppar.
Lägg kyckling, oliver och soltorkade tomater i en ugnsfast form. 
Blanda vinäger,olja och vitlök, ringla över hälften av vinägerblandningen och riv hälften av osten.
Lägg på ruccola så det täcker, riv över resten av osten och ringla över resten av vinägern.

Gratinera i ugnen på 200 grader i ca 25-30 min.

Till detta är det gott med en sallad och vitlöksyoghurt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar