torsdag 7 januari 2016

Lika kallt och vackert ute idag.

Nu är jag nyss hemkommen från min dagliga promenad och tänkte blogga lite innan jag ska slå ihop ögonen en stund. Vakna, äta frukost, klä mig, gå ut.. det är ungefär vad jag orkar innan jag behöver vila lite.. och då kanske många tänker.. varför går hon ut när hon inte har någon ork då?

Jag är ordinerad en promenad på runt 1 timme om dagen.. Ljuset, syret och motionen gör mig gott.

Många undrar säkert också om jag tar en massa mediciner som jag blir trött av..

Nej, det gör jag inte. Jag äter en sort av något som kallas för selektiv serotoninåterupptagningshämmande läkemedel pga att jag har brist på ett signalsubstans som heter serotonin i hjärnan. Och det är inget som påverkar mig överhuvudtaget annat än att det höjer just seratoninnivån för mig.

Så nu har jag fått ur mig det!

Även på dagens promenad så tog jag ju såklart lite foton.



Kan ju medge att just badsugen är det sista jag är i denna kyla..



Härligt sparkföre.



Bara vackert.


Eftersom jag gärna vill få ut lite mer av den här dagen så ska jag ta mig lite lunch innan jag säger god natt för en stund. Ha det fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar