fredag 29 januari 2016

God morgon fredag..

Gårdagen blev verkligen bra. Jag tycker ju om att få ha många människor hemma hos mig som jag får pyssla om.. Och igår var det fullt upp ända tills vi tog natten. 

Jag blir fylld av energi när jag får fixa med fika, mat eller tilltugg åt mina gäster.. Trots att det tar energi så ger det mig så himla mycket tillbaks. (dock inte varje dag).




Det kommer säkert av att jag för det första, tycker om att stå vid spisen men också gärna tar hand om andra och har ett behov av att känna mig behövd. Och det är nog ingenting som jag är ensam om.

Idag är det fredag och klockan ringde 7.00.. Haft en mysig morgon och ska snart ta dagens promenad. Sen blir det till att bara samla nya krafter och se till att denna dagen blir minst lika bra som igår. 

Om man lider av psykisk ohälsa så vet man aldrig hur det blir eller vad som väntar. Det gäller att hitta en balans av allt. 

Det gäller att inte ha för höga förväntningar men inte heller för låga.. Inte för höga krav på sig själv, men inte heller underskatta sina förmågor. Att göra sådant som ger energi, inte tar. Äta bra, sova bra. Lyssna på sin kropp och att vara uppmärksam på tidiga signaler.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar