lördag 23 januari 2016

Fredag..

Fredagen blev väl inte riktigt som jag tänkt. Den blev bättre.. och det känns av idag kan jag lova.




Först blev det en spontan tur till Arvika där mannen bjöd på lunch. Kan verkligen rekommendera restaurangen The Oven om ni har vägarna förbi.. Jättebra mat i mysig och trevlig miljö.





När vi kom hem så slängde jag ihop en plåt med frökex och förberedde lördags lunch. Kotlettgryta med champinjoner och paprika.





Till två plåtar kex använde jag:

3 dl linfrön 
2 dl solrosfrön 
2 dl sesamfrön
1/2 tsk salt 
1/2 dl olja
Ca 5 dl kokande vatten

Blanda alla torra ingredienser, koka upp vattnet och häll över, låt stå och svälla ca 30-60 min. Bred ut smeten tunnt på ett bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen på 150 grader i 60-70 min. Låt kallna och bryt i bitar.

När jag var klar med dessa så packade jag kex, en stark ost och en vinflaska i en kasse och knallade bort till Catarina. 

Några timmar senare gick vi hem till mig där Josef var i full gång med tatueringsmaskinen...

Det vart en sen kväll med ett gäng härliga människor och för mig slutade den så här.




Med en ny tatto.





Madde gjorde ju den här för flera år sedan.


Så sent i natt så tyckte jag att det var på tiden för mig att ge tillbaks för den gulliga "kärleksförklaringen" hon en gång förevigade genom att göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar