torsdag 21 januari 2016

För mig.. en bra dag..

När klockan ringde i morse så ville jag verkligen inte gå upp.. Och därför valde jag ett säkert kort...att hoppa upp ur sängen för att i mörkret famla mig ut i köket..till kaffebryggaren. Det funkar alltid.





Tycker om de här mornarna som jag får gå upp och fixa frukost till de mina.. Även om det innebär att jag måste vakna till ett alarm.

Efter frukost och disk så tog jag min älskade morgonpromenad  (-22).
Den behöver jag absolut för att fungera lite bättre under dagen.

Nöjd och belåten kom jag hem.. och blev såklart snabbt uttråkad igen. Roade mig en stund med att fönstershoppa på nätet och att kolla Facebook.... när Catarina plötsligt poppade upp där i chatten.





Efter en liten stund så satt vi tillsammans hemma hos mig med kaffe i glaset och tuggade på varsin smörgås.. Vi hade som vanligt ett bra samtal som innehöll både allvar och skratt.
(Jag hoppas du klarade av att sortera bort lite av det onödiga i allt mitt svammel).

Dagen rullade på och efter att ha varit lite taxi och gjort en sväng till affären så var det dax för middag.




Kycklingfilé i ugn med röd curry, ris, currysås och givetvis broccoli..



Under kvällen har det spelats sällskapsspelet Med andra ord och ätits POPCORN!!

Det har varit för mig en riktigt bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar