onsdag 2 december 2015

Onsdag

Har sovit oroligt i natt och har drömt mycket konstigt. Både jag och mannen vaknade tidigt, låg och småpratade och kom på att det var ju idag som han skulle börja med sina sprutor... Han fick nämligen diagnosen Diabetes för 3 månader sedan och har inte lyckats få ner blodsockret med enbart tabletter.

Så nu är det morgonspruta som gäller.

Det var ju en upplevelse i sig och jag fick mig ett gott skratt.. (han var lite feg).


Josef

Morgonstund har guld i mun sägs det så jag hoppade i kläderna och tog mig en morgonpromenad, - 10 och mörkt ute, underbart.






Väl hemkommen så blev det en dusch, frukost och några koppar kaffe, tog någon extra kopp som uppladdning inför den begravningen som väntade oss idag, det var dax att ta ett sista hej då av Josefs pappa.

Det var en enkel och fin begravning med bara de närmsta.. Josef läste ett brev han skrivit till sin far som ett sista farväl.. väldigt fint.

Efter begravningen så åt vi lunch tillsammans och sen åkte sällskapet vidare till äldsta brodern till Josef.. själv åkte jag hem för att vila, det tar på krafterna att vara med i sociala sammanhang för mig, särskilt sorgliga sådana.

För att skingra tankarna efter vilan så drog jag igång med att laga mat.. Att greja i köket är avslappnande för mig.



Åsas Chili
Till den behövs:

500 g nötfärs 
1 gul lök 
2 vitlökar
Vitkål
1 grön paprika 
1 röd paprika 
1 gul paprika
400 g vita bönor 
1 dl chilisås 
1 buljongtärning
Ca 2 dl vatten

Krydda med:
Salt
Vitpeppar
Chili
Cayennepeppar 
Paprikakrydda 
Spiskummin 
Curry

Serveras med ris, potatis lr med extra grönsaker.

Denna rätt fick godkänt hemma hos mig iaf.


Mätta i magen slog vi oss ner i soffan för filmtime.



Otäck film... till min glädje!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar