måndag 14 december 2015

Ny dag, ny vecka..

Igår så var det 3'e advent, något som vanligtvis brukar höra till mina absolut bästa dagar under året. Jag tycker om mörkret, de levande ljusen och det lugn som infinner sig inom mig vid de här adventsdagarna. 





Men igår blev det inte så... de enda känslorna som infann sig var tomhet, likgiltighet, förtvivlan.. känslan av att vara ensam, oälskad och överflödig. Det blev en lång, lång dag och jag kände mig bara i vägen.. 

Men tack och lov så kommer det ju alltid en ny dag med nya möjligheter.

I morse så var vi iväg till Sunnemo på yngsta sonens luciafirande.. det var fint. Efteråt så bjöds det på varm o'boy, kaffe, lussekatter och pepparkakor precis som alltid. Tyvärr så var det inte så många föräldrar som hade möjlighet att närvara under denna mysiga lilla stund.

Väl hemma så fick det bli en långpromenad i skogen. Termometern stod på -13 och det bet rejält i käkarna den första halvtimmen, tills jag fått upp flåset lite.





Till lunch har jag just förberett kyckling som ska grillas, en gräddfilssås som jag smaksatt med vitlök och salladskrydda och en tomatsallad med linser.





Tomatsallad

4-5 hackade tomater
1 finhackad rödlök
3 dl linser (kokta i buljong)
1/2-1 dl hackad persilja 
1 pressad citron lr balsamviäger 
Salt lr örtsalt..

Trevlig måndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar