lördag 12 december 2015

Lördagsmiddag.


Idag har Josef och jag bjudit hem Svägerskan Hanna, hennes dotter Kate, min svåger David och min svärmor Kate på middag. Asiatiskt ska det få bli...för det var det jag var sugen på just idag. 

För det är väl kocken som bestämmer val av mat väl ???!



Kyckling i kokosmjölk och grön curry var det som jag längtat mest efter ett tag nu och till just denna så har jag använt mig av:

900 g Kycklingfilé 
1 påse Wookgrönsaker
1 stor gul lök
3 vitlöksklyftor 
2 burkar kokosmjölk

Som jag sen smaksatt med en egen blandning av:

Soya
Lime + rivet skal
Chili 
Paprikapulver
Gurkmeja 
Grön curry
Koriander
Ingefära
Spiskummin
Salt och citrongräs.

Till det har jag tänkt servera äggnudlar och en vitlöksyoghurt.

En snabb och enkel rätt som räcker till 6-8 personer.

Senare ikväll så är det återföreningen av "Så mkt bättre" gänget på Tv 4. Jag tycker det är ett mysigt och bra program och jag kommer sakna det de kommande lördagskvällarna framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar