söndag 6 december 2015

Andra advent

Det blev dåligt med sömn i natt och jag vaknade upp till en blåsig, regnig och gråtrist söndag.. Tvättstugedag dessutom!

Slängde på mig kläder, sprang ner i tvättstugan.. för att sen ge mig ut på en långpromenad. Det är så underbart att knalla runt för sig själv oavsett väder.. Jag brukar gå och sjunga högt för mig själv och ibland kommer jag på mig och snurrar snabbt runt för att se om jag fortfarande är ensam.

Det händer även att jag pratar med mig själv och dansar runt när jag går i skogarna runtomkring här i Hagfors. Jag ser det som terapi för själen.

Just denna gråtrista söndag så kom svärmor hem till oss för att laga och bjuda på mat. Du kunde inte valt bättre dag Kate, du är en ängel!



Kycklingfilé i ugn.


Så var andra ljuset tänt.



Resterande av denna dag ska vi bara ägna åt varann, mannen och jag, finns inte ord i världen som kan beskriva hur mycket jag älskar honom eller hur glad han gör mig... Samtidigt så finns det nog ingen som kan reta upp mig så mycket heller.. å det är ju en bedrift i sig.

Var rädda om varandra och ha en fin andra advent!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar