fredag 15 juli 2016

Känns bättre nu.

Klockan 5.00 vaknade jag av att Josefs alarm startade och till min stora förvåning så vart jag klarvaken direkt, så när han gick till bussen så gick jag upp och satte på kaffe för att sen springa ner i tvättstugan innan frukost.

55 min efter alarmet väckt mig så var jag ute på min morgonrunda som idag äntligen blev av.. 
Vilken härlig dag, jag är på ett kanonbra humör och idag finns lusten för allt.. 

Här är några bilder från min tidiga promenad till Geijersholm denna fredag.






Nu hoppas jag och håller tummarna för att det kommer bli ett bra avslut på denna vecka som tidigare varit så fylld av ångestfyllda tankar och känslor.

Igår läste jag förresten ut Viveca Stens bok, I sanningens namn. 
Gud vad bra den var.. det gick helt enkelt inte att sluta läsa. 
Av mig så får den betyget 🌞🌞🌞🌞 av 5.

Och för er som tycker om att läsa kriminalare så har jag några favoriter som jag kan tipsa om.

- Ninni Schulman 
- Viveca Sten
- Jo Nesbø
- Anne Holt
- Henning Mankell 

Det finns ju så många fler bra författare såklart men dessa gör en inte besviken. 


Alla som känner mig väl vet att jag ofta går och nynnar på en och samma låt under en hel dag eller kanske två och idag så är det den här fina textraden som jag snart sjungit sönder, för det är just precis vad jag gör.

Det finns ingen som lockat mitt hjärta så underbart.

Med all din ömhet får du sorg och smärta
 att sakta försvinna.

Alla skuggor allt mörker som förr var så uppenbart.

Det skingras och tillsammans ser vi ljuset
 som stiger med solens fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar