måndag 20 juni 2016

Midsommarvecka Måndag

Igår så sov och slöade jag typ hela dagen och Milano fick laga middagen åt oss. 🍕

Idag är det iaf en ny dag till min stora glädje.. Och den startade jag som vanligt med frukost och en långpromenad.



Måndagar innebär att skåpen behöver fyllas på med mat efter helgen.. så det har jag gjort. Vill helst att kyl/frys alltid ska vara fyllt till bredden..

Nu ska jag erkänna en riktigt stor dumhet!

Kanske det var så att jag fick en jättebra idé! 



Jag fick för mig att ta bort plattan som sopkorgen ska stå på.. å fort skulle det gå.



1. Allt lossnade från ramen.
2. Satte dit några skruvar och satte på dörren.
3. Skulle slå rätt gångjärnet som blivit snett..
Summering : Järnet gick av 😯.

Det som verkade som en superbra idé blev helt plötsligt en jättedålig idé! 

Josef kanske sa något i förbifarten att detta är något som 3-åringar gör.. 

... och en spontan Åsa med bristande impulskontroll sa jag då..

Efter någon timme så fick jag en ny idé.

Madde hade skickat mig en länk på hallonjelloshots. Ja ni hör ju.. Vi var ju tvungna att prova direkt... så vi vet inför midsommar såklart 😁.

Å ja.. de är gjorda i snapsglas (2 cl) 😉

Receptet..

Det ska bli spännande att få testa på detta.. men det får bli sent ikväll för idag ska Jullan på fotbollsträning.

Återkommer med recensioner imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar