torsdag 28 april 2016

Nu då..

Igår gjorde jag ett seriöst försök med att bara vara. Jag tänkte lyssna på mitt inre och ta en vilodag.




Så blev ju inte fallet då såklart.

Jag kanske inte fick så mycket mer än det vardagliga gjort men kroppen och hjärnan kunde inte stänga av.. det bara snurrade.. runt, runt och det kröp i kroppen.

På kvällen så var jag lite mer effektiv iallafall .. 

Jag handlade, körde tjejerna på träning, färgade håret på svärmor, skjutsade hem mannen, upptäckte att frysboxen gått sönder, plockade ur den, hämtade tjejerna och avslutade med att tillaga det som gick att rädda ur frysen.

Natten då? 

Sovit oroligt och drömt drömmar som jag inte vill drömma. Vaknade 5.30 av att jag var ledsen, sårad och besviken. Det tog ett bra tag innan jag förstod att det bara varit en dröm som tur var.. puh!


Nu har jag fått i mig mitt morgonkaffe med tillhörande mackor.. Sitter och ser ut och funderar på vart denna solen är idag samtidigt som jag lyssnar till ljudet av springande barnfötter från grannen ovanför.

Funderar även på att hoppa över morgonpromenad idag.... 

Eftersom jag har en fotbollsspelande dotter så ska jag tillbringa lite tid nere i tvättstugan idag.. det är något som är säkert iallafall.

Baka något ska jag göra.

Lagas mat ska göras och hemma hos oss kommer det bli kassler, sås, potatis och grönsaker idag.

Och ikväll så ska jag göra mig en sväng till Karlstad.. mannen ska hämtas hem och förhoppningsvis så blir svägerskans 40-års present fixad.. Hoppas, hoppas!

Önskar er alla en fin dag och ta hand om er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar