lördag 30 april 2016

Helg

Gårdagen blev verkligen en kanondag hela dagen.

När Josef kom hem från jobbet så bestämde vi oss för att vila en stund till en film.. och valet föll på The Boy.




Vi får nog dock se om de sista 25 minuterna för vi fick ett trevligt men oväntat besök bara så där.

Lite senare då kom äntligen Simon och Camilla och trots att de var trötta efter jobb och bilkörning så "tvingade" vi med dem ut i Hagforsvimlet.. 😂

Hemma var vi strax efter midnatt och vi var nog lika trötta allihop.. utom Josef då, som aldrig blir trött när det gäller roligheter.

Den här dagen började jag med en skön och välbehövlig promenad.



Nu ligger jag och väntar på att Josef, Simon och Camilla ska komma hem från skjutbanan så vi får äta lite lunch.. min mage skriker för fullt nu.


Smörgåstårtaan står nu klar i kylen .

För er som undrar vad jag gjorde för fyllning till smörgåstårtan så kan jag säga så här.. Världens enklaste!

5 dl creme fraiche 
1 dl majonnäs 
3 st burkar tonfisk i vatten
5 st kokta ägg (hackade)
1 st stor rödlök (finhackad)
1 dl färsk dill
1-2 msk chilisås 
Salt, peppar, citronpeppar efter smak.


Ikväll ska vi fira Valborg i Uddeholm tillsammans med ett gäng goa människor. Så nu har jag gjort 1.5 L marinad som kycklingen nu ligger och drar i nu. Ser fram emot kvällens grillning och majbrasa.

Ha nu en trevlig Valborg och så håller vi tummarna för att vi får iallafall lite sol i kväll 🌞. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar