onsdag 30 december 2015

Som bäst..

Idag har jag en sådan där dag som hela jag går på "high speed".. och alla som känner mig vet att det är vid de tillfällena som jag fungerar som allra bäst. Men jag vet också att jag  just då..när jag mår som bäst, kan vara en stor stressfaktor för alla andra som är omkring.

Dagen började med frukost och sen en 90 minuters promenad.




Sundbron 



När jag kom hem så hade jag en enorm lust att göra allt som spunnit på i hjärnan under min promenad, och det skulle ju såklart ske på en gång..helst redan igår.

Jag började med att koka rödbetor som vi ska ha till morgondagens nyårsmiddag. .





Sen förberedde jag chevrécremen som ska vara till rödbetorna..





CHEVRÉCREM:

150 g chevréost  (getost)
2 dl creme fraiche 
Vitlök
Timjan
Honung 
Vitpeppar 

Detta ska mixas till en jämn creme.


Lunch skulle vi ju ha med.


Risotto á la Åsa:

En snabb, enkel och god rätt.. och till den behövs :

500 g nötfärs 
1 gul lök 
1 buljongtärning 
2-3 dl vatten 
1.5 dl råris
Gröna ärtor 
Majs 
Röd paprika 
Curry, spiskummin och salt.

Bryn nötfärs och lök, häll på vatten,ris och buljong. Krydda och låt småkoka tills riset är klart.. sen är det bara att vända ner grönsakerna.. klart!

Under tiden jag fixade med detta så hann jag med att prova en färgbomb för första gången i mitt liv.




Och jag blev positivt överraskad och ska använda det i fortsättningen istället för färg. Tack Maddis!

Nu är klockan 12 och hela dagen är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar